Zašto konzumirati organske proizvode?

0
224

Zato što su zdravi po vas i vašu porodicu:

  • sadrže korisne i hranljive materije,
  • bogati su vitaminima, mineralima, antioksidantima i drugim biološki aktivnim materijama.

Zato što su bezbedni:

  • ne sadrže štetne materije po zdravlje (ostatke pesticida, teških metala, hormona, veterinarskih preparata, mikotoksina),
  • imaju niži sadržaj nitrata i nitrita,
  • ne sadrže sintetičke aditive i preparate na bazi GMO.

Zato što su prijatelj okoline:

  • potiču iz održive proizvodnje
  • ne sadrže sintetičko-hemijska zaštitna sredstva i veštačka đubriva koja zagađuju životnu sredinu, zemljište, vazduh, površinske i podzemne vode,
  • čuvaju biodiverzitet,
  • prioritet imaju obnovljivi izvori energije,
  • potiču iz zatvorenog ciklusa proizvodnje koji je u harmoniji sa prirodom.

Zato što su prijatelj životinja:

  • životinje se uzgajaju u prirodnim uslovima,
  • doprinose dobrobiti životinja.

Zato što imaju bolji tehnološki kvalitet:

  • veći sadržaj suve materije omogućuje bolje održavanje proizvoda u toku lagerovanja i transporta,
  • prilikom prerade troši se manje energije.

Zato što imaju veću biološku vrednost:

  • proizvodnja u harmoniji sa zakonitostima prirode daje proizvodu veću životnu snagu koja je direktno odgovorna za imunitet i vitalnost ljudskog organizma.

Zato što imaju izvanredan ukus, boju i aromu.

Zbog svih gore navedenih razloga proizvodnja i promet organskih poljoprivrednih proizvoda beleži tendenciju neprekidnog porasta. Danas se praktikuje u preko stotinu zemalja na više od 24 miliona hektara uz ukupnu vrednost proizvodnje od oko 23 milijarde US $.

Najznačajnije tržište za organske proizvode je SAD gde se promet kreće na nivou od oko 11 milijardi US $, uz očekivanja da će do kraja 2007. godine dostići čak 30,7 milijardi US $. Od evropskih zemalja izdvajaju se Nemačka, Francuska, Švajcarska i Velika Britanija kao vodeće u pogledu stope rasta potrošnje organskih poljoprivrednih proizvoda.

Sve brže uključivanje najvećih prehrambenih kompanija u svetu u organsku ponudu, najbolji je dokaz da ova kategorija proizvoda ne predstavlja modu ili „hir“ potrošača, već njihovo trajno opredeljenje koje se ubrzano širi na sve veći broj kupaca.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo Vas upišite Vaše ime ovde