Saveti – Namirnice koje treba uvrstiti u jelovnik

    • integralno (crno)
      brašno, hleb, testenine, peciva, kolači

 

    • integralne žitarice
      pšenica, ovas, smeđi pirinač, ječam, proso, kukuruz, heljda

 

    • pahuljice
      ovsene, ječmene, pšenične, ražene, kornflex, muzli

 

    • mahunarke
      soja (u svakom obliku) sočivo, grašak, pasulj, boranija (jesti bez mesa!)

 

    • prerađevine
      sojin sir (tofu), sojino mleko (2 kašike sojinog mleka u prahu dodati u 2 dcl prokuvane vode, po ukusu dodati cimet ili vanilu, maltex), miso (za supu), pirinčano mleko, sejtan (pšenično meso), pečurke (šitake) , alge

 

    • u slučaju da ne možete bez mesa
      (2x nedeljno) piletina i riba (skuša, haringa, losos, tuna, sardele), kobasice i salame od žitarica, sojine paštete, vegetarijano mix

 

    • masnoće
      vegetarijanska mast, hladnoceđena ulja, sojin maslac, namazi (suncokret, bundeva, kikiriki, susam)

 

    • mekinje
      (pšenične, ovsene, ražene, 2-3 kašike u 1 jogurt uveče, preko dana obavezno popiti 2 l vode ili čaja) pšenične klice

 

    • slatko
      maltex (ječmeni slad), javorov sirup za zaslađivanje

 

    • kiselo
      jabukovo sirće ili limun za salate

 

    • začini
      vegeko, biozačin, morska so, soja sos, cimet, ruzmarin, žalfija, majčina dušica

 

    • voće jesti presno uvek na prazan stomak (pre jela)
      citrusno i bobičavo voće, kajsije, jabuke, banane, breskve, kruške, šljive i suvo voće

 

    • što više presnog povrća
      šargarepa, brokoli, kelj, kupus, karfiol, kerelaba, beli, crni luk, bundeva, krastavac, krompir, paradajz, paprika (jesti bez soli)

 

    • grickalice
      pržena soja, expandirane žitarice, koštunjavo i suvo voće, badem sa rogačem

 

    • pića
      zeleni čaj (u 1 l prokuvane vode dodati 1 kafenu kašičicu zel. čaja, 5 minuta držati, procediti!), sok od kupine, Biotta sokovi (Brojsov koktel od povrća, 3 x 1 dcl na dan pre jela), negazirana mineralna voda, kafa od cikorije

 

    • vitakoktel
      (1 supenu kašiku ujutro na prazan stomak i 1 sup. kašiku uveče pre spavanja) za smanjenje masnoća i krvnog pritiska, protiv osteoporoze, jačanje organizma

 

    • đumbir
      (1/3 kaf. kašičicu u 2 dcl hladne vode, 2x na dan), protiv upala, migrene, za cirkulaciju i matabolizam

 

    • tablete i kapi:
      Odžas-energetske tablete (2x 1 na dan posisati) za jačanje imuniteta i usporavanje starenja, Algan-tablete (3×1 na dan pre jela) protiv zatvora i za mršavljenje, Kapi gloga (za jačanje srca), Kapi valerijane (za smirenje i nesanicu), Soja lecitin (2×1 kašika na dan) za smanjenje masnoća u krvi, i krvnog pritiska za dobro pamćenje, Vitalli C kapsule – za smanjenje krvnog pritiska, holesterola i triglicerida u krvi