Organska poljoprivreda

Projekat ORGANICA.net je podržan od strane Evropske unije, kroz  IPA  program prekogranične saradnje Hrvatske i Srbije.
Glavni partneri u projektu su Udruga za kreativni razvoj Slap iz Osijeka i Udruženje TERRA’S iz Subotice.
U projektu kao partneri, takođe učestvuju i Predškolska ustanova „Naša Radost“ iz Subotice, i Centar za predškolski odgoj Osijek.

logo2-organska-poljoprivredaPrivreda Severno-bačkog okruga i Osječko-baranjske županije u velikoj meri zavise od poljoprivrede koja, tradicionalno obavlja poslove za ruralno stanovništvo, ali je, takođe, vitalni izvor za prehrambenu industriju u regionu. Uz moderan industrijski način proizvodnje hrane, tradicionalni usevi, proizvedeni na konvencionalan način, postaju sve manje konkurentni na svetskom tržištu. U isto vreme, oba regiona imaju zemljište visokog kvaliteta, slabo zagađeno pesticidima i đubrivima, optimalan za diverzifikaciju useva i proizvodnju organske hrane.

S obzirom da su u pred-pristupnom periodu EU, oba regiona imaju šansu da organsku proizvodnju još bolje organizuju, te da poljoprivrednici i proizvođači budu još konkurentniji odnosno kompetentniji na Evropskom tržištu.
Radeći preliminarna istraživanja, došli smo do zaključka da su poljoprivrednici  u oba regiona, suviše mali da bi bili konkurentni na evropskom tržištu, ukoliko se ne organizuju u klastere ili zadruge: domaće tržište i tražnja za organskom proizvodnjom treba da se razvija, biznis zahteva pomoć u probijanju različitih tržišnih niša, infrastrukturalna podrška treba da bude poboljšana i prekogranična mreža uspostavljena.

 

Opšti cilj projekta:

Stvaranje novih mogućnosti zapošljavanja u sektoru proizvodnje organske hrane.
Započinjanje programa podrške i prekogranične saradnje, koja bi stvorila konkurentne eko preduzetnike kako na domaćem i regionalnom tako i na tržištu Evropske unije.

Specifični ciljevi:

  1. Kreiranje poslovne mreže organskih preduzetnika od Osiječko-Baranjske županije i Severno Bačkog okruga i jаčаnje prekogrаnične sаrаdnje u širem regionu;
  2. Promovisanje i uspostavljanje inovativnog pristupa u marketingu i promociji organskih proizvoda;
  3. Kreiranje tržišta za domaće i regionalne organske proizvode koje bi potpomoglo ekonomiju zemlje;
  4. Predstavljanje moderne ICT tehnologije za uspostavljanje infrastrukturalne podrške, povećanjem know-how i izgrаdnjа kаpаcitetа orgаnskih i preduzetnikа turizmа.

Glavne aktivnosti:

Mapiranje resursa i kreiranje baze podataka;

Uspostavljenje obrazovnog video-web portala o organskoj proizvodnji;

Uspostavljanje resursnog centra za eko preduzetnike (marketing usluge, registracija proizvoda, etiketiranje, trening i konsalting);

Organizovanje seminara za potencijalne distributere organske hrane;

Predstavljanje organske hrane pilot vrtićima;

Kreiranje javno-vidljivog alata i javne kampanje;

Organizovanje studijskih poseta organskih poljoprivrednika iz Srbije u Hrvatsku;

Organizovanje Biofesta i internacionalne konferencije u Subotici;

Organizovanje Festivala organske hrane u Osijeku.

Primarne ciljne grupe su:

  1. Organski poljoprivrednici i proizvođači organske hrane (po 30 poljoprivrednika iz Srbije i Hrvatske);
  2. 20 seoskih turističkih preduzetnika koji bi uključili organsku hranu u njihovu ponudu;
  3. 40 potrošačkih grupa (vlasnici radnji, distributeri hrane, vlasnici restorana i šefovi kuhinja, 6 vrtića, 200 dece, 40 roditelja, 40 vaspitača i kuvara);

 

Lifleti: